duminică, 25 ianuarie 2015

Ce faci in Viena?

Incep intai cu ce nu merita sa faci in Viena, e mai usor!
Dupa parerea mea nu ai ce cauta sa vizitezi Palatul Schönbrunn, o insiruire de 40 de camere, treci din una in alta, nimic impresionant, nimic sa-ti ramana in suflet, Pelesul nostru e sublim!
Casa lui Mozart am scris parerea mea aici
Cam atat cu ce sa nu vizitezi....
Pretul de intrare la principalele obiective nu este de neglijat, deci o programare din timp nu strica, o programare ca bani , dar si ca timp, pentru ca de exemplu Kunsthistorisches Museum Wien are sigur nevoie de cel putin 4 ore sa fie vazut, si asta la modul superficial.
Daca esti fascinat de arta trebuie sa vezi si "sclipitoarele" picturi de Gustav Klimt, tablouri ce se afla la Belvedere(aici sunt gazduite diverse expozitii, acum si Monet). Daca tot esti la Belvedere, nu trebuie sa ratezi Salm Bräu, n-o sa-ti para rau, au cea mai buna mancare austriaca si sa nu uit berea e produsa de ei.
Pentru arta moderna, MuseumsQuartier Wien merita vazut! Partea mai putin draguta e ca in toate muzeele nu prea exista explicatii scrise in limba engleza, dar un ghid audio rezolva tot. Cam atat despre arta, dar cu draga inima mai fac adaugari, de mai vizitez ceva ce-mi place!
Un muzeu care mie mi-a placut mult este, Möbel Museum Wien, am scris despre el aici
Muzeul Tehnic din Viena are si el nevoie de 4-5 ore, nu recomand cafeneaua de acolo, servirea e proasta si atmosfera in nici un caz nu-i ...boema.
Despre Haus des Meeres am tot scris, depinde de gusturile fiecaruia, eu una cred ca merita, cu copil sau fara, daca nu-ti palc vietuitoarele marine in mod special o sa-ti palca privelistea asupra Vienei de la ultimul etaj si de ce nu si restaurantul.
Un muzeu ce merita vizitat, dar de data asta cu copilul sau nu ...este Naturhistorische Museum. Sala cu meteoriti e spectaculoasa, plus salile cu flori de mina sunt fascinante pentru mine, deci daca vrei sa vezi acest muzeu si sari totusi partea cu animalele impaiate tot ai nevoie de cel putin 4 ore. Acum au o expozitie noua cu mamuti, planetariu, dar nu difera cu nimic de cel de la Pitesti, deci poate fi sarit.
Mai poate fi bifata si Casa Muzicii, dar nu stiu ce sa zic, e draguta, dar cred ca e mai draguta pentru copii, poate totusi trebuie ....
Merita sa te plimbi oricand prin centru si pe strazile laturalnice, seara e insa mai altfel... (romantic, poate)
Daca tot ai venit cu masina sunt niste locrui spectaculoase aproape de Viena. In primul rand Orasul Baden, daca ti-i luat si costumul de baie in excursie, o vizita la termele de aici si la sauna te lumineaza pentru tot anul(sau poate doar pe mine).
Alte locuri care merita vazute sunt Castelul Kreuzenstein si Castelul Liechtenstein.
Despre cumparaturi am scris aici parerea mea nu s-a schimbat!

Niciun comentariu: